ایرانگردیتوریستجنگلجهانگردیسفرطبیعت گردی

جنگل ابر شاهرود

کلاس اینترنتی ما (مومکا) – جنگل ابر شاهرود ، قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است که با گونه‌‌های گیاهی و جانوری نادر، در شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد. این جنگل زیبا بخشی از میراث طبیعی ایران محسوب می‌شود و به‌دلیل اهمیت آن در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۸ نامش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید. نکته قابل توجه اینکه جنگل ابر نخستین اثر ثبت شده استان سمنان در یونسکو است.

جنگل ابر در ارتفاع چهار هزار متری قله شاهوار قرار دارد، قسمتی از موزه طبیعی ۴۰ میلیون ساله ایران است و زیست بوم آن به دوره زمین‌شناسی ژوراسیک باز می‌رسد. وسعت این جنگل حدود ۳۵ هزار هکتار است و اغلب مواقع در میان اقیانوس ابرها پنهان می‌شود. این جنگل ۳۵ هزار هکتار است و به دلیل این وسعت گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری را در خود جای داده است از جمله ۸۵ گونه گیاهی از راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مثل نارون، بارانک و سرخدار تعدادی از این گونه‌های گیاهی محسوب می‌شوند؛ ولی مشهورترین گونه گیاهی جنگل ابر درخت اورس است.

حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول از جمله گونه‌های جانوری جنگل ابر هستند.

منبع: کجارو

 

جنگل ابر شاهرود جنگل ابر شاهرود جنگل ابر شاهرود جنگل ابر شاهرود

 
 
 
 
 
 

ما را در تلگرام دنبال کنید - تصویر لوگو ی تلگرام وب سایت درس و مدرسه - مومکا - darsomadrese.com

اینستاگرام سایت درس و مدرسه - darsomadrese.com - مومکا

0 0 votes
ارزش و کیفیت مطلب
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
دوست دارید عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؟x
()
x