اخبارفوتبالورزشی

بایرن مونیخ برای بار ششم قهرمان اروپا شد | حسرت پاریسی ها در اولین تجربه فینال

کلاس اینترنتی ما (مومکا) – در بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۱-۲۰۲۰ تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان، با پیروزی مقابل باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه توانست ششمین قهرمانی خود در این رقابت ها را بدست آورد.

رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، پس از وقفه چند ماهه به خاطر همه گیر شدن ویروس کرونا، طی چند هفته اخیر از سر گرفته شد و یکشنبه دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ دیدار پایانی این مسابقات با بازی بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن به پایان رسید.

در پایان این بازی که در شهر لیسبون کشور پرتغال برگزار شد تیم فوتبال بایرن مونیخ با نتیجه یک بر صفر و با گلزنی کینگزلی کومان توانست از سد پاری سن ژرمن بگذرد و برای بار ششم در طول تاریخ ۱۲۰ ساله اش قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد.

با کسب این پیروزی و دستیابی به مقام قهرمانی، بایرن مونیخ برای بار دوم در طول تاریخش توانست به جام های سه گانه یعنی قهرمانی در لیگ آلمان (بوندس لیگا)، جام حذفی فوتبال آلمان (دی اف بی پوکال) و لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. پیش از این تیم های سلتیک اسکاتلند در سال ۱۹۶۷، آژاکس هلند در سال ۱۹۷۲، پی اس وی آیندهوون هلند در سال ۱۹۸۸، منچستریونایتد انگلیس در سال ۱۹۹۹، بارسلونای اسپانیا در سال ۲۰۰۹، اینتر میلان ایتالیا در سال ۲۰۱۰ و بایرن مونیخ آلمان در سال ۲۰۱۳ توانسته بودند به سه گانه اروپایی برسند.

لازم به ذکر است که بایرن مونیخ پیش از این در فصل های ۷۴-۱۹۷۳، ۷۵-۱۹۷۴، ۷۶-۱۹۷۵، ۰۱-۲۰۰۰ و ۱۳-۲۰۱۲ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود و با این جام به رکورد شش قهرمانی در این رقابت ها دست یافت تا در کنار باشگاه لیورپول سومین تیم پر افتخار این مسابقات لقب بگیرد. تیم های رئال مادرید اسپانیا با ۱۳ و آث میلان ایتالیا با ۷ قهرمانی، در رده اول و دوم پر افتخارترین باشگاه های اروپا قرار دارند.

 
 
 
 
 
 

ما را در تلگرام دنبال کنید - تصویر لوگو ی تلگرام وب سایت درس و مدرسه - مومکا - darsomadrese.com

اینستاگرام سایت درس و مدرسه - darsomadrese.com - مومکا

نوشته های مشابه

0 0 votes
ارزش و کیفیت مطلب
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات
عرفان

خیلی مفید بود، ممنون از سایت خوبتون 🙂

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دوست دارید عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؟x
()
x